přeskočit k navigaci

úvodKrkonoše - turistické trasy Krkonoše › Vrcholky Krkonoš

Krkonoše - Vrcholky Krkonoš

ilustrační foto

Od Harrachovského informačního střediska Správy Krkonošského národního parku nebo autobusové nádraží vykročíme po modré turistické značce, nadchodem přejdeme silniční obchvat a kolem úpravny vody dojdeme k Mumlavské boudě a Mumlavskému vodopádu.

Pokračujeme Mumlavským dolem asfaltovou cestou na pravém břehu řeky. Před rozcestím Krakonošova snídaně odbočíme k severu po červené směrem k Vosecké boudě. Táhle stoupáme nejprve zkratkou, později zásobovací cestou (společně se žlutou ). Vosecká bouda (1250m n. m.) je jednou z klasických krkonošských horských bud. Byla založena jako útulek pro dřevaře (pol. 18 století), od r.1896 slouží jako turistická chata -dnes majetek klubu českých turistů. Osobitý dřevěný interiér. Z Vosecké boudy krátce stoupáme klečovými porosty ke státní hranici a u žulového skalního výhozu Tvarožníky (1322m n. m. ) se napojíme na Cestu česko-polského přátelství, která vede po téměř celé délce Slezkého hřbetu.

Přibližně na sever od nás se zvedá vrchol Szrenica (1361m n. m. ) s polskou chatou, meteorologickou stanicí a o něco níže je horní stanice lanovky. My se však vydáme opačným směrem a po necelých dvou kilometrech červeně značené cest , vedoucí převážně polským uzemním , na rozcestí u bývalé České budky odbočíme opět doprava a po žlutých značkách dojdeme k symbolickému prameni Labe.

Pohodlnou cestou pokračujeme po žluté,od křižovatky u čtyř pánů po zelené tur. cestě na rozcestí Růženčiny zahrádky. Prošli jsme tvz. zarovnaným povrchem Navorské, Labské, Pančavké louky s rozsáhlými rašeliništi a klečovými porosty.

Po pár krocích po červeném značení přicházíme k tajemné Růženčině zahrádce. Od sedla mezi Lysou horou a kotlem (Kotelné sedlo) příkře klesáme k enklávě Dvoraček. Po případném občerstvením pokračujeme po tvz .Krakonošově cestě (zeleně značená : vede z Míseček do Harrachova ) k důležitému rozcestí Ručičky (980 m n. m.) , přičemž se nám nabízejí pěkné výhledy do západokrkonošského podhůří a především na Rokytnici .

U Ručiček odbočíme vpravo do klidného údolí Ryzího potoka ( dříve Sejfského ), podle něhož sestupujeme až do osady Rýžoviště. Ta byla nejdříve osídlenou částí dnešního Harrachova (snad již ve 14. stol.) a o jejím hornickém původu svědčí jak jméno české, tak i staré Německé Seifenbach (seifie, česky sejp- ryžovnická haldička ).

Dnes rekreační a sportovní středisko (lyžařské vleky a sjezdovky ). Z Ryžoviště dojdeme pohodlně po silničce podél hřebínku Skalní stěna do výchozího bodu v Harrachově.

« seznam turistických tras v Krkonoších

vytiskni stránku nahoru

Počasí:

Doporučujeme:

Rokytnice nad Jizerou

fotografie ubyt. zařízení

Pension je situován v horní části Rokytnice nad Jizerou s vlastní hospodou.

Rokytnice nad Jizerou

fotografie ubyt. zařízení

Apartmánový dům 85 nabízí nadstandartní ubytování ve třech apartmánech.

Harrachov

fotografie ubyt. zařízení

Naše 4 apartmány o celkové kapacitě 20 lůžek najdete v centru Harrachova, a to v bezprostřední blízkosti lanovky na Čertovu horu a lyžařských škol pro začátečníky a děti.

Pec pod Sněžkou

fotografie ubyt. zařízení

Nově vybavené apartmány s vlastní toaletou, koupelnou a moderní kuchyní. Apartmány Na Salaši se nachází v Peci pod Sněžkou, přímo na Velké Pláni. Díky svému umístění nabízí ideální podmínky pro zimní i letní dovolené.

Krkonoše Giant Mountains Riesengebirge Karkonosze
Destinační společnost Krkonoše s.r.o.