přeskočit k navigaci

úvodKrkonoše - turistické trasy Krkonoše › Krkonoše z Rokytnice

Krkonoše - Krkonoše z Rokytnice

ilustrační foto

Návštěvníkům Krkonoš se obtížně radí. Jen stěží lze navrhnout něco objevného v terénu, který je notoricky známý. Zkusme přesto předpokládat návštěvníka Krkonoš neznalého, středně výkonného, který se ocitl v Rokytnici nad Jizerou, má před sebou volný den a chce odtud poznat co nejvíc dostupných míst. Jemu nabízíme následující třicetikilome­trovou túru.

Od žel. stanice Rokytnice nad Jizerou ho pošleme po modré značce při silnici na okraj Dolní Rokytnice, kde se značená cesta odchýlí vpravo a zdlouhavě obchází a zčásti prochází obec. Ti, co sem k modré dojdou po žluté z náměstí, to mají o 2 km kratší a ti, co se přidají až z autobusového nádraží v Horní Rokytnici to mají kratší o 5 km. Všichni pak dojdou kolem Huťského vodopádu se stejnojmennou boudou na rozcestí tří modrých u Huťské boudy na Huťském potoku (8,5), zde se dají vpravo, dojdou na rozcestí značek všech čtyř barev a společně po červené, modré a žluté tvrdě vystoupají na chatu Dvoračky.

Ani zde nemají vyhráno, prudký výstup, značený už jen červeně, pokračuje otevřenou krajinou klečí do Kotelského sedla (mezi vrcholy Kotel – vpravo a Lysá hora – vlevo), odkud se teprve pohodlně dostaneme na rozcestí U Růženčiny zahrádky (12,5). Držíme se dál červené a přes rozhledové místo Harrachovy kameny na hraně Velké Kotelní jámy se dosaneme na Zlaté návrší v oblasti Krkonoš. Je to svorový hřbet s pěti vrcholy, z nichž nejznámější je právě Zlaté návrší.

Najdeme zde Vrbatovu boudu (14) a mohylu B. Hanče a V. Vrbaty, vybudovanou na paměť jejich tragické smrti při lyžařském závodě v roce 1913. Červená se zimním tyčovým značením vede dál po hraně Labského dolu kolem Hančova pomníku přes Ambrožovu vyhlídku okrajem Pančavské louky s náhorním rašeliništěm k Labské boudě (16,5). Tato věčně diskutovaná betonová varianta původní chaty stojí na Labské louce s výhledem do Labského dolu. Červená nás ještě pohodlně dovede po louce k prameni Labe (17,5), jehož dnešní úprava (kovová deska s erby měst, jimiž Labe protéká) je z roku 1968, ale pramen byl vysvěcen již 1684 královéh­radeckým biskupem Janem z Talmberka.

Odtud se chytneme zeleně značené a tyčemi zdůrazněné cesty po proudu, ale vzápětí zahneme doprava a sledujeme z povzdálí státní hranici až na Voseckou boudu (20). Ta byla v l8. století založena jako seník, později jako útulek pro dřevaře a pro turistiku přestavěna v roce 1896. Chata je dnes v majetku Klubu českých turistů. Odtud se již trvale budeme držet žluté značky. Sjedeme k místní komunikaci a po ní k Mumlavě k rozcestí v místě nazvaném Krakonošova snídaně. Vystoupáme odtud kolem lovecké chaty Alžbětinka na zalesněný vrch Zadní Plech a sjedeme na rozcestí Ručičky (26).

Opět zmizíme v lese a po Kostelní cestě v závěru sjezdem v otevřené krajině se přiblížíme prvním domům v Horním Koutu. Zástavbou dosáhneme náměstí v Rokytnici nad Jizerou.

Jan Stráský, autor je předsedou Klubu českých turistů, bývalý ministr a premiér.

« seznam turistických tras v Krkonoších

vytiskni stránku nahoru

Počasí:

Doporučujeme:

Jablonec nad Jizerou

fotografie ubyt. zařízení

Nabízíme veškeré opravy lyží a snowboardů. Například opravy prošláplých, ohnutých nebo i zlomených lyží a opravy poškozených a vytržených hran.

Špindlerův Mlýn

fotografie ubyt. zařízení

Nově postavený apartmánový dům je umístěn v klidné části Špindlerova Mlýna, zvané Bedřichov.

Rokytnice nad Jizerou

fotografie ubyt. zařízení

Pension je situován v horní části Rokytnice nad Jizerou s vlastní hospodou.

Harrachov

fotografie ubyt. zařízení

Naše 4 apartmány o celkové kapacitě 20 lůžek najdete v centru Harrachova, a to v bezprostřední blízkosti lanovky na Čertovu horu a lyžařských škol pro začátečníky a děti.

Krkonoše Giant Mountains Riesengebirge Karkonosze
Destinační společnost Krkonoše s.r.o.